Általános Szerződési Feltételek

Általános Szerződési Feltételek

A Pongor-Uzleti-Konyvek.hu online áruház (továbbiakban: „Webáruház”, weboldal) a Pongor Publishing Üzleti Kiadó Kft. tulajdona, az áruházat a Pongor Publishing Üzleti Kiadó Kft. üzemelteti (továbbiakban: „Üzemeltető”).

Ezúton szeretnénk megkérni potenciális vásárlóinkat, felhasználóinkat, olvassák el figyelmesen jelen általános szerződési feltételeinket (ÁSZF), és ha minden pontjával egyetértenek, magukra nézve kötelezőnek ismerik el, csak abban az esetben vegyék igénybe szolgáltatásainkat.

Szerződésünk kizárólag elektronikus formában kerül elfogadásra és megkötésre, nem minősül írásba foglalt szerződésnek, nem kerül egyedileg iktatásra, továbbá postázásra, valamint magatartási kódexre nem utal.

A működéssel, termékeink megrendelési és szállítási feltételeivel, folyamatával kapcsolatban felmerülő kérdésekkel a Webáruház honlapján megadott elérhetőségeinken és jelen Általános Szerződési Feltételekben tudunk rendelkezésére állni.

 

Üzemeltető adatai:

Cégnév: Pongor Publishing Üzleti Kiadó Korlátolt Felelősségű Társaság

Székhely:  1065 Budapest, Bajcsy-Zsilinszky út 29. II. emelet 2.  

Telephely:  1065 Budapest, Bajcsy-Zsilinszky út 29. II. emelet 2.

Adószám: 14338683-2-41

Cégjegyzékszám: 01-09-940680

Cégbejegyző Hatóság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága  

Szerződés és kapcsolattartás nyelve: magyar

Elektronikus elérhetőség, ügyfélszolgálat: webshop [kukac] pongorkiado.hu

Telefonszám: +36-20/9996-833
Bankszámlaszám: CIB Bank Zrt. 10700268-47646504-51100005

 

Megrendelés menete

1. A vásárlónak lehetősége van választani, illetve rendelni Webáruházunk termékei közül. A vásárló a kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak bővebb ismertetőjét. Vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt terméket a „Kosárba” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi. A Kosár „Megtekintés” gombjára kattintva megtalálja a vásárlás során kosárba helyezett termékeket, valamint a számla végösszegét és a szállítási költséget. Itt leellenőrizhetik rendelésük helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, melyeket igény szerint módosíthatnak, javíthatnak is. A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét.

2. Ha megfelelőnek tartja a kosárban elhelyezett termékek mennyiségét, leellenőrizte a végösszeget, ha úgy döntött, hogy meg szeretné vásárolni őket, akkor egyszerűen kattintson a "Pénztár" gombra.

3. Ezután lehetősége van kiválasztani, hogy már regisztrált vásárlóként szeretne-e belépni, új vásárlóként akar regisztrálni, esetleg regisztráció nélkül akar vásárolni. Ha korábban már vásárolt áruházunkban, úgy adja meg a korábbi regisztráció során megadott e-mail címét és jelszavát. Ha új vásárlóként szeretne regisztrálni, akkor adja meg a vásárláshoz szükséges adatait, amelyeket a rendszer eltárol, és a legközelebbi vásárlás alkalmával már csak be kell jelentkeznie. Regisztráció nélküli vásárlás esetén adja meg számlázási és szállítási címét. 

4. A következő lépésben válassza ki az Önnek megfelelő szállítási módot (Futárszolgálat, vagy Magyar Posta által), valamint fizetési módot (utánvét, bankkártya).

5. Ha egyetért a megrendelés tartalmával, akkor a megrendelés elküldéséhez kattintson a „Megrendelés” gombra.

6. Online bankkártyás fizetés választása esetén a fizetés még ekkor megtörténik. A megrendelés elküldését követően 48 órán belül emailben visszaigazolást kap.

 

Adatbeviteli hibák ellenőrzése, módosítása

Felhívjuk kedves megrendelőink figyelmet, ügyeljenek az adatok bevitelének pontosságára, hiszen azok alapján kerül számlázásra, illetve kiszállításra a megrendelt termék. Különösen fontos az e-mail cím és telefonszám pontos megadása, ezek hiányában meghiúsulhat a kapcsolatfelvétel és a megrendelés teljesítése. Ha a megrendelést követően nem kap 1-2 órán belül automatikus visszaigazolást e-mailben, kérjük ellenőrizze postafiókjához tartozó tárhely telítettségét, vagy a kéretlen levelek (spam) gyűjtésére szolgáló mappát. A hibásan megadott adatokból származó szállítási problémákért Webáruházunk semmilyen felelősséget nem vállal, az emiatt keletkező költségek teljes mértékben a megrendelőt terhelik.

Ügyfeleinknek lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására a szerződéses nyilatkozat elküldését megelőzően. A "Kosár" tartalma bármikor ellenőrizhető, változtatható, vagy akár törölhető.
A személyes adatok (pl.: számlázási cím, szállítási cím, telefonszám, stb…) tartalma bármikor ellenőrizhető, változtatható a személyes adatok menüpontban.

Ha adatbeviteli hibák miatt tévesen adott meg adatokat (pl. hibás szállítási cím, téves darabszám) és ezt megrendelés leadását követően veszi észre, úgy mindaddig van lehetősége telefonon (+36-20/9996-833) vagy e-mailben (webshop [kukac] pongorkiado.hu) lehetősége módosításra, míg a megrendelt termékeket a futárszolgálatnak, illetve személyes átvétel esetén partnercégünknek át nem adjuk.

 

Megrendelések visszaigazolása

Minden rendelésről e-mailes visszajelzést küldünk. Ez azt jelenti, hogy a rendelés feladását követően egy automatikus e-mailt kap a rendelés beérkezéséről és 2-3 munkanapon belül egyet a várható szállítási időpontról. Telefonos egyeztetés esetén hívja az ügyfélszolgálatot vagy az e-mailben található telefonszámok bármelyikét. A megrendeléstől számított 48 órán belül automatikusan visszaigazolást küldünk. Amennyiben a visszaigazolás nem érkezik meg, a vásárló mentesül az ajánlati kötelezettség alól. (lásd:az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény 6. § (2) bekezdés.)

 

Tulajdonjogi kikötés

A leszállított áru a vételár teljes kifizetéséig a szállító tulajdonában marad. A téves, nem elfogadott rendelések során a terméket az „új” tulajdonos nevén készletbe vételezzük, és az újabb, sikeres értékesítést követően az új tulajdonosának kerül kifizetésre az ellenérték!

 

Áraink
Áraink a rendelés időpontjában érvényes listaárak, amelyeket a Webáruházban a termékek mellett találnak. Az árak bruttó árak, az ÁFÁ-t tartalmazzák, azonban ezek az árak nem tartalmazzák a szállítási költséget. A szállítási költség a pénztár folyamat során a megrendelés véglegesítése előtt, valamint a Vásárlási feltételek között is megtalálható. Amennyiben a Webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.



Fizetési feltételek

Webáruházunkban lehetőség van, bankkártyás, utánvéttel történő fizetésre. Utánvétel esetén a teljes vételárat szállítási költséggel együtt a küldemény átvételekor kell kifizetni készpénzben a küldemény kézbesítőjének.

Hibás rendelésből adódó, utólagos banki utalás vagy bankfiókos befizetés választása esetén amennyiben a rendelés értéke nem érkezik be számlánkra a rendelés leadásától számított 10 napon belül, figyelmeztető e-mail üzenetet küldünk. Ha a rendelés ellenértéke a rendelés leadásától számított 30 napon belül sem érkezik meg az Pongor Publishing Üzleti Kiadó Kft. számlájára, úgy a rendelést töröljük, melyről szintén e-mailben értesítést küldünk.


Szállítás
A küldemények kézbesítése, szállítása futárszolgálattal történik. A termék szállítási idejét a Webáruház ismerteti a pénztár folyamat során, valamint a visszaigazoló e-mail is tartalmazza. A szállítás időpontjáról bizonyos szállítási módoknál, lehetősége van egyeztetni a visszaigazoló e-mailben található telefonszámon. Szállítási módok és díjak a "Szállítási és fizetési módok" menüpontban találhatóak.

A számlát a leszállított csomag tartalmazza. Kérjük, a csomagot kézbesítéskor a futár jelenlétében szíveskedjen megvizsgálni, a termékeken észlelt esetleges sérülés esetén kérje jegyzőkönyv felvételét, és ne vegye át a csomagot. Partnercégünknél való személyes átvétel esetén szintén vizsgálja meg a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni!



A szállítástól elállás

Ha a szerződésben vállalt kötelezettségünket azért nem teljesítjük, mert a szerződésben meghatározott áru nem áll rendelkezésünkre, illetve a megrendelt szolgáltatást nem áll módunkban nyújtani, kötelesek vagyunk erről a megrendelőt tájékoztatni. Kiskorúakkal szerződést nem kötünk. A megrendelő a kereskedelmi feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú.

 

Szavatossági információk

Webáruházunkban kizárólag új termékek kerülnek értékesítésre. A termékek eredeti gyári csomagolásban, sértetlenül kerülnek feladásra a címzett részére. A forgalmazott termékekre a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően felelősséget vállalunk. Amennyiben a megvásárolt termék bizonyíthatóan már hibásan került kézbesítésre, úgy azt kérésére kicseréljük.

A szavatosságra a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény rendelkezései irányadók, különösen a 305 § – 311/A § rendelkezések. A 305. § szerint az olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatott dolog a teljesítés időpontjában nem felel meg a jogszabályban vagy a szerződésben meghatározott tulajdonságoknak.

Ptk. 306. § (1) Hibás teljesítés esetén a jogosult

a) elsősorban - választása szerint - kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget;

b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni - választása szerint - megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

(2) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.

Ptk. 306/A. § A jogosult a választott szavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott kárt köteles a kötelezettnek megtéríteni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett magatartása adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

Ptk. 307. § (1) A jogosult a hiba felfedezése után a körülmények által lehetővé tett legrövidebb időn belül köteles kifogását a kötelezettel közölni. (2) Fogyasztói szerződés esetében a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt kifogást kellő időben közöltnek kell tekintetni. Ptk. 308. § (3) Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a dolgot nem tudja rendeltetésszerűen használni. A szavatossági jog érvényesíthetőségének határideje a dolognak vagy jelentősebb részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) dologra (dologrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik. (4) Fogyasztói szerződés esetében a fogyasztó a teljesítés időpontjától számított kétéves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényét.

Ptk. 308/A. § (1) Ha a jogosult igényét menthető okból nem tudja érvényesíteni, így különösen, ha a hiba a jellegénél vagy a dolog természeténél fogva a 308. §-ban meghatározott határidőn belül nem volt felismerhető, a szavatossági jogok érvényesítésének határideje a teljesítés időpontjától számított egy év, tartós használatra rendelt dolog esetében három év. Ha a kötelező alkalmassági idő három évnél hosszabb, az igény érvényesítésére ez a határidő az irányadó. E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár. (2) Fogyasztói szerződésben az (1) bekezdésben megállapított hároméves határidőnél rövidebb határidő kikötése semmis.

Ptk. 308/B. § A szavatossági igényt a szolgáltatott dolog minden olyan hibája miatt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, amely a megjelölt kellékhiányt előidézte. Ha azonban a jogosult a szavatossági igényét csak a dolognak - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a dolog egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

Ptk. 310. § Szavatossági jogainak érvényesítésén kívül a jogosult a hibás teljesítésből eredő kárának megtérítését is követelheti a kártérítés szabályai szerint.


Elállási jog/ Visszaszolgáltatási garancia, menetének ismertetése

A megrendelő a szerződés megkötésének napjától számított tizennégy napon belül indokolás nélkül elállhat. A megrendelő az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette.  Amennyiben a megrendelő elállási jogával élni kíván, akkor az elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatával teheti azt meg. elektronikus úton küldött levél útján(pongorkiado@pongorkiado.hu). Kötelesek vagyunk a megrendelő által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozat készhezvételétől számított tizennégy napon belül visszatéríteni. Kézhezvételi időpont házhoz szállítás esetében a futártól történő átvétel időpontja, ami a futártól kapott nyugtával igazolható. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy a Megrendelő nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.(Tájékoztatásul közöljük, hogy az elállást határidőben érvényesítettnek tekintjük, ha a fogyasztó az elállásról szóló nyilatkozatát a határidő lejárta előtt elküldi, azaz a tizennegyedik napon közölt elállás is érvényesen közöltnek tekintendő.)

A megrendelő köteles számunkra  a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.

A megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt a termék visszaküldésének közvetlen költségét. A megrendelőt ezenfelül egyéb költség nem terheli. Webáruházunk azonban követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését. Ha az elállási jog alapján visszaszállított áru nincs kifogástalan, újra eladható állapotban, akkor a megrendelő kártérítésre kötelezett, amennyiben az áru állapotának romlását, tönkremenését, vagy visszaadásának másmilyen ellehetetlenülését szándékosan vagy hanyagságból idézte elő. A 17/1999. (II.5.) kormányrendelet 5. § d) pontja alapján a fogyasztó nem gyakorolhatja az elállási jogot hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépi szoftver példányára vonatkozó szerződés esetében, ha a csomagolást a fogyasztó felbontotta.

Amennyiben a termékről felbontás során a kézbesítést végző személy (postai kézbesítő, futár) jelenlétében derül ki, hogy bizonyítottan sérült, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét, az értékesítés törlését azonnal biztosítjuk. Bármilyen nemű sérülést, tartalomhiányt a küldemény kézbesítése során az átadó-átvevő közötti tényállási jegyzőkönyvnek kell tartalmaznia!

Az elállási jog gyakorlására vonatkozó 17/1999. Kormányrendelet szövegét letöltheti a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság honlapjáról.

Amennyiben élni kíván elállási jogával, kérjük, jelezze az Üzemeltető adatai résznél bemutatott elérhetőségeink valamelyikén írásban vagy elektronikus úton küldött levél útján. Az elállási jog gyakorlásának postai úton való írásbeli bejelentése esetén annak postára adásának időpontját vesszük figyelembe. Postai úton történő bejelentés esetén kérjük, feltétlenül ajánlott küldeményként adja fel jelzését, így tudja igazolni a postára adás dátumát. A megrendelt terméket postai úton vagy futárszolgálat segítségével juttassa vissza cégünk telephelyére (1065 Budapest, Bajcsy-Zsilinszky út 29. II. emelet 2.)

Felhívjuk figyelmét arra, hogy DVD vásárlása esetén elállási jogával csak akkor élhet, ha a csomagolást még nem bontotta fel. (Ld.: 17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet 5. § d) ill. jelen szerződés 10. pontja) A csomag cégünkhöz történő beérkezését követően videó kamerával rögzítésre kerül küldeménye kibontása, illetve a visszaküldött termék megvizsgálása. Erre az esetleges, későbbiekben felmerülő jogvita elkerülése érdekében kerül sor.

A termék visszaérkezését követő tizennégy napon belül a megrendelő által megadott bankszámlaszámra visszatérítjük a termék vételárát valamint a kiszállítással felmerült és megfizetett költségeket. (A fogyasztó kifejezett írásbeli kérésére a vételár visszafizetésére postai úton történik.)

 

Panaszkezelés

Az esetleges panaszok bejelentésére a jelen ÁSZF Üzemeltetői adatokban meghatározott elérhetőségeken van lehetőség. A vásárló panaszát szóban (telefonon +36-20/9996-833) vagy írásban jelentheti be (levélben vagy elektronikus levélben - webshop [kukac] pongorkiado.hu). Nem minősül panasznak, ha a vásárló a Webáruház működésével, tevékenységével kapcsolatosan tájékoztatást, állásfoglalást kér. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a Webáruház egyedi azonosítószámmal látja el.

A Webáruház a szóbeli panaszt lehetőség szerint azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, illetve ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, Webáruház a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát a vásárlónak megküldi, egyebekben pedig a következő pont szerint jár el.

A panaszt – amennyiben az előző pont szerinti megoldásra nincs lehetőség – a Webáruház – törvény eltérő rendelkezése hiányában – harminc napon belül írásban megválaszolja. A válaszhoz a Webáruház csatolja a panaszról felvett, a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 17/A § (5) bekezdése rendelkezése szerinti jegyzőkönyvet is.

A panasz elutasítása esetén a Webáruház írásban tájékoztatja a vásárlót a jogorvoslati lehetőségekről, azaz tájékoztatja arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy a békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásban megjelöli az illetékes hatóság, illetve a Webáruház székhelye szerinti békéltető testület levelezési címét is.

 

Záró rendelkezések

A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a polgári törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény, a távollevők között kötött szerződésekről szóló 17/1999. (II.5.) kormányrendelet és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény rendelkezései az irányadók. Megrendelésének a Webáruházban való rögzítésével elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el a Pongor Publishing Üzleti Kiadó Kft. általános szerződési feltételeit, továbbá adatkezelési elveit. A Pongor Publishing Üzleti Kiadó Kft. fenntartja a jogot az ÁSZF egyoldalú módosítására. Az ÁSZF módosítása esetén az új szerződési feltételek a Weboldalon közzétételre kerülnek. A módosítás közzétételekor már folyamatban lévő megrendelésekre a megrendeléskori feltételek érvényesek.

ÁSZF hatályos: 2014. június 10. napjától visszavonásig

Jelen általános szerződési feltételeket az alábbi linken tudja letölteni:

http://pongorkiado.hu/letoltes/aszf_pp.pdf

 

 

 

Elérhető ügyfélszolgálat

Elérhető ügyfélszolgálat Ha bármilyen kérdés merülne fel benned egyes könyveinkkel vagy ajánlatunkkal kapcsolatban írd meg folyamatos online ügyfélszolgálatunknak a Kapcsolat menüpont alatt. Vagy írj e-mailt a kata [kukac] pongorkiado.hu email címre. Ha szívesebben telefonálsz, hívd bátran a +36-20/9996-833 telefonszámot (munkanapokon 08:00-17:00-ig).

Szűkítés szerzők szerint
Kosár
0 árucikk

Ismerd meg a kisvállalkozói aranybánya legféltettebb kincseit!
BANKKÁRTYÁS FIZETÉS

 

Elektronikus minősítő tanúsítvány